Eindelijk is het zover - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Merel Olislagers - WaarBenJij.nu Eindelijk is het zover - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Merel Olislagers - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het zover

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Januari 2014 | Nederland, Vessem

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste verhaaltje op mijn site. Morgen is het eindelijk zo ver, mijn reis naar Oeganda gaat beginnen! Heel spannend allemaal. Ik verblijf bij een stichting die door 2 mannen is opgezet; Paul en Willem. Zij komen uit NL maar wonen al een aantal jaar in Jinja, Oeganda. Het is een fijn idee dat ik ook af en toe in mijn eigen taal kan communiceren. Ook zit er nu een andere vrijwilligster uit NL, van ongeveer dezelfde leeftijd als mij dus dat is ook heel leuk.

De laatste 2 weken ben ik druk geweest om van alles te regelen. Vorige week ben ik naar Vortum Mullem geweest. Daar zit een opslag plaats van Paul en Willem en ben ik wat spullen gaan halen om mee te nemen naar Oeganda. Ook ben ik die week naar Brussel geweest, daar zit de Oegandese ambassade. Ik ben daar geweest om mijn visum aan te vragen, dat kon ook in Oeganda zelf op het vliegveld maar ik had het liever van te voren geregeld. Als ik het over kon doen had ik het toch anders gedaan , dat had mij en mijn ouders een hoop stress bespaart. Het zit namelijk zo; een visum is 3 maanden geldig, ze konden het daarom deze week pas opsturen omdat ik anders de laatste dagen illegaal in Oeganda ben. Het was een aangetekend pakketje dus het zou er dan goed op tijd zijn. Nadat het er donderdag nog niet was hebben we gebeld naar de ambassade, ze zeiden dat ze het de 20e al op de bus hadden gedaan. We moesten dus even afwachten.. Toen het er vrijdag nog niet was, hebben we weer gebeld. Uiteindelijk kwamen ze erachter dat het pakketje (met daarin mijn paspoort, gele paspoort en visum) kwijt was. Ze hadden er een verkeerde tracking code opgedaan en ze konden het nergens meer vinden. Nadat mijn vader de hele dag aan de telefoon heeft gehangen, hadden we na veel telefoontjes een tracking code van een pakketje dat voor ons adres was vanuit België. Dat gaf ons weer een beetje hoop. We hebben het toen opgezocht op internet, en het zou zaterdag geleverd worden. Gelukkig is het nog op tijd binnen gekomen anders had ik een andere dag moeten gaan.

Verder mag ik 2 koffers van 23 kilo meenemen. Dat lijkt erg veel, maar je zit zo aan de 23 kilo. Zelf heb ik dan ook niet zo heel veel nodig, ik kan voor mezelf ook van alles in Jinja halen. Ik heb ongeveer ander halve koffer bij om daar te laten. Daar zit van alles in, denk hierbij aan; kleren, puzzels, tekenblokken, pennen, knuffels enz.

Ik heb gister en vandaag afscheid genomen van familie, vrienden en vriendinnen, het was af en toe wel moeilijk, maar ik heb er enorm veel zin in. Laat het avontuur maar beginnen!

Liefs Merel

  • 26 Januari 2014 - 20:02

    Willemien:

    Lieve Merel,
    Leuk om je eerste verhaal te kunnen lezen!
    Heel veel plezier in Oeganda, geniet ervan!
    Goede reis!!!:)


  • 26 Januari 2014 - 20:11

    Marian :

    Hoi Mereltje,
    daar is dan het eerste verhaal, ik kan me voorstellen dat jullie stress hadden! Holy shit wat een ellende. Ge kunt die Belzen ok niks niet laten doen!!!
    Alles is goed gekomen dus je kunt op weg. Heeeeeel veel plezier en ik verheug me op al je verhalen.
    Dikke kus, Mujan

  • 28 Januari 2014 - 08:15

    Kim Van Den Heuvel:

    Hey Merel,
    Wat leuk om je eerste verhaal te lezen en idd wat een stress vooraf!!
    Nu kan het genieten beginnen! Heel veel plezier!
    Groetjes Kim

  • 28 Januari 2014 - 08:49

    Mieke:

    Hoi merel,
    Hoop dat je een fijne reis had, heb veel aan je gedacht,
    een hele fijne tijd gewenst.

  • 28 Januari 2014 - 09:03

    Brechje:

    Hey Merel,

    Let the fun begin!! Heel veel plezier en geniet ervan!!!!
    Wij blijven je volgen.

    Veel liefs Brechje en co.

  • 28 Januari 2014 - 10:13

    Maartje:


    Ha Merel!

    Heel veel lieve groetjes uit het koude Vessem!
    Wat gaaf dat je er bent en dat het avontuur nu eindelijk kan beginnen.
    Stoer!

    Leuk dat we je op deze manier kunnen blijven volgen!

    Wilbert, Maartje, Niels, Guusje en Sam

  • 28 Januari 2014 - 18:23

    Pap, Mam En Renée:

    Ha Mereltje ,

    Gelukkig is de reis goed gegaan ,daar zag je het meeste tegen op .
    Nu eerst even wennen aan het weer ,de mensen en andere cultuur .
    Geniet ervan meisje want drie maanden zijn zo om .
    We smsen en ik hoop dat je geregeld in de gelegenheid bent om iets op deze site te zetten ,

    veel groetjes en liefs

  • 28 Januari 2014 - 23:29

    Ome Kees En Tante Lies:

    Hey Merel,

    Ik hoorde van jullie pap dat de reis goed gegaan is. Een hele belevenis, denk ik.
    Geniet van het avontuur en we blijven je natuurlijk volgen.

    Groetjes ome Kees en tante Lies

  • 29 Januari 2014 - 03:19

    Carin Cox:

    Hoi Merel.

    Fijn dat "alles" nog is goed gekomen , en dat je reis goed verlopen is.
    En nu dan eindelijk AFRIKA, JINJA!!!!!!
    Ben super jaloers op je. Doe Paul en Willem de groetjes van mij.
    Ik hoop dat jij net zo'n fijne, onvergetelijke tijd krijgt als ik daar heb gehad.
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag.

    Groetjes Carin.

  • 29 Januari 2014 - 19:29

    Jolanda En Kees Olislagers.:

    Fijn om te lezen dat je reis goed is verlopen. nogmaals een hele fijne tijd daar, en we blijven graag op de hoogte.! groetjes Kees , Jolanda , Manon en Nanne.

  • 29 Januari 2014 - 20:21

    Willeke Kuijpers:

    Hi Merel,

    Goed te lezen dat het toch goed is gekomen met je visum, en dat je veilig en wel bent aangekomen.

    Geniet!

    En ook vanuit Eindhoven blijven we je volgen.

    Groet Willeke

  • 29 Januari 2014 - 22:55

    Henk En Mieke Kuijpers:

    We hoorden uit Vessem dat je goed bernt aangekomen.
    Hoe was de vliegreis? Bang geweest?
    Stiekem ban ik wel jaloers, ik was graag weer naar Afrika gegaan. Het zal daar wel 50 graden warmer zijn dan hier.

  • 30 Januari 2014 - 14:47

    Ine :

    Hoi,Merel

    Fijn om te weten dat je veilig en wel bent aangekomen.
    Nu kan je leventje in Afrika beginnen.
    Geniet er met volle teugen van.
    Groetjes Ome Jac en Tante Ine

  • 30 Januari 2014 - 18:56

    Tante Marian En Ome Theo:

    Spannende tijd voor jou maar ook voor jullie pap,mam en Renee geniet er maar van .ik vind t wel knap wat je doet,groetjes tante Marian

  • 31 Januari 2014 - 18:59

    Maria Sleddens:

    Hey merel,
    Ik ben net bij jullie mam op de koffie geweest.ze liet me jou gestuurde mail lezen.
    fijn dat de reis goed is gegaan, en dat het goed met je gaat.
    Nog effe je angst voor die spinnen overwinnen, want ik weet da, da is jou ding nie.
    maar mee une slipper als mepper moet da toch gin probleem zen!
    heel veel groetjes en geniet ervan!groetjes maria

  • 01 Februari 2014 - 10:14

    Tante Tine:

    hoi merel

    Wat fijn om te horen dat je reis goed verlopen is
    Ik heb van je pap gehoord dat je veel geslapen hebt in het vliegtuig
    Ik hoop dat je een hele mooie tijd hebt in oeganda en geniet er maar van .

    Tante Tine en Ome Frans

  • 06 Februari 2014 - 16:41

    Geertje Moeskops:

    Hey Merel,

    Een hele fijne tijd daar, geniet er van. Leuk om over je reis te lezen!

    Xx Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vessem

Merel

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 869
Totaal aantal bezoekers 20422

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 18 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: